Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

NesoBus – polski autobus wodorowy – będzie woził pasażerów po Wrocławiu

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
MPK Wrocław rozpoczęło testy wyprodukowanego w naszym kraju autobusu wodorowego. Pojazd stworzyła Grupa Polsat Plus. Zamiast spalin z jego rury wydechowej wydobywa się jedynie destylowana para wodna. Autobus ładuje się w 15 minut i na jednym ładowaniu może przejechać nawet 450 kilometrów.
NesoBus – polski autobus wodorowy – będzie woził pasażerów po Wrocławiu

NesoBus – polski autobus wodorowy – będzie woził pasażerów po Wrocławiu
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.NesoBus – polski autobus wodorowy – będzie woził pasażerów po Wrocławiu
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.NesoBus – polski autobus wodorowy – będzie woził pasażerów po Wrocławiu
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

NesoBus stworzyli polscy konstruktorzy i inżynierowie przy współpracy z partnerami z Europy i całego świata. Może pomieścić 93 pasażerów. Ma 37 miejsc siedzących, klimatyzację, internet 5G oraz 6 gniazdek ładowania USB. Design jego wnętrza został stworzony przez włoskich projektantów. Jest cichy i komfortowy.

Testy autobusu wodorowego we Wrocławiu potrwają do 1 lipca włącznie. W poniedziałek (27 czerwca) spotkamy go na linii 129. MPK Wrocław zadbało już o zamontowanie stacji wodorowej, niezbędnej do ładowania pojazdu.

A jak wygląda sam pojazd z technicznego punktu widzenia?

NesoBus jest efektywny – zużywa średnio 8 kg wodoru na 100 kilometrów. Ma silnik elektryczny. Wytwarza prąd na bieżąco z zatankowanego wodoru przy użyciu ogniwa paliwowego. Wodór ze zbiornika fizycznie łączy się z tlenem z powietrza i wytwarzana jest energia elektryczna, która zasila niewielkie akumulatory stanowiące źródło prądu dla silnika. Pobierane powietrze musi być w pełni oczyszczone przez specjalne filtry, by ogniwo paliwowe otrzymało czysty tlen.

Nie ma procesu spalania. W wyniku połączenia wodoru z tlenem w ogniwie paliwowym autobus emituje z rury wydechowej destylowaną parę wodną. NesoBus działa na tak zwany zielony wodór, pozyskiwany w procesie elektrolizy, zasilanym energią z OZE. Nie emituje więc spalin i oczyszcza powietrze.

- Jesteśmy dumni, że NesoBus został od podstaw stworzony w Polsce przez polskich konstruktorów. Autobus jest w pełni funkcjonalny, ma 450 km zasięgu, a tankowanie wodorem zajmuje jedynie 15 minut. Oznacza to, że na jednym tankowaniu może jeździć dwa dni. Nasza marka "Neso" oznacza: nie emituję spalin, oczyszczam. Wierzymy, że transport miejski może się zmienić na w pełni ekologiczny - mówi Maciej Stec, wiceprezes zarządu Grupy Polsat Plus.

NesoBus likwiduje bowiem emisję trujących substancji – poza dwutlenkiem węgla, to przede wszystkim tlenki azotu czy pyły zawieszone PM 2,5. Ma też dobre parametry fizyczne – waży niespełna 13 ton, ma 12 metrów długości, ponad 2,5 metra szerokości i niespełna 3,5 metra wysokości.

Koncern zamierza zbudować fabrykę takich autobusów w Świdniku. Podpisał już z Mostostalem Puławy umowę na budowę fabryki. Będzie ona mogła stworzyć 100 autobusów rocznie. Fabryka ma być gotowa w przyszłym roku. Co ważne, NesoBus jest zbudowany modułowo, dlatego producent jest w stanie dopasować go do potrzeb konkretnych miast.


otomedia.pl



o © 2007 - 2022 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Wtorek 16 sierpnia 2022
Imieniny
Joachima, Nory, Stefana

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl