Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Wrocławskie lotnisko – remont pasa startowego

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Przystosowanie lotniska do kategorii drugiej ILS, nowe zaplecze techniczne i dwa dodatkowe rękawy lotnicze. Właśnie ruszył remont drogi startowej i budowa nowego oświetlenia nawigacyjnego.
Wrocławskie lotnisko – remont pasa startowego

Realizacja inwestycji jest możliwa dzięki dofinansowaniu, które lotnisko otrzymało ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko UE. Ich wartość to ok. 100 mln zł, z czego niemal połowa pochodzi ze środków unijnych.

- Inwestycje te mają strategiczne znaczenie w rozwoju wrocławskiego portu. Ich skalę można porównać do budowy i uruchomienia nowego terminalu, tym razem w obszarze operacyjnym lotniska – mówi Jarosław Wróblewski, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.

Komfort podróżnych

Prace remontowe drogi startowej prowadzone są nocami w poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki i soboty. Wtedy we wrocławskim porcie nie ma zaplanowanych operacji lotniczych.

- Planowanie remontu zaczęliśmy odpowiednio wcześnie, jeszcze w sezonie zimowym, a harmonogram prac konsultowaliśmy z przewoźnikami. Zależało nam na tym, aby prace nie zatrzymały ruchu pasażerskiego. Dokładamy wszelkich starań, aby minimalizować ewentualne niedogodności – mówi Jarosław Wróblewski.

Remont prowadzony jest etapami. Ekipa przez pięć godzin w ciągu nocy modernizuje ok. 60 m drogi startowej. Zgodnie z deklaracją wykonawcy – firmy Strabag – te prace zakończą się do listopada 2015 roku, a całość inwestycji - do kwietnia 2016 roku.

Remont pasa startowego i modernizacja oświetlenia przebiega według najnowszych wymagań Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego (ICAO). Koszt tego zadania szacowany jest na 50 mln zł.

Korzyści dla pasażerów

Remont drogi startowej i modernizacja oświetlenia nawigacyjnego to ostatni, najważniejszy, a przy tym najbardziej skomplikowany i kosztowny etap prowadzonych od 2013 roku prac. Inwestycje te pozwolą na przystosowanie lotniska do kategorii drugiej ILS i podniosą znacząco standardy nawigacyjne wrocławskiego lotniska. Dzięki temu starty i lądowania samolotów we Wrocławiu będą możliwe w warunkach bardziej ograniczonej widzialności.

- Podniesienie kategorii systemu nawigacji ILS do drugiej, w tym pełne wdrożenie nowych procedur startów i lądowań samolotów w trudniejszych warunkach meteorologicznych nastąpi w 2017 roku. Niemniej już w tym sezonie zimowym nasi pasażerowie odczują korzyści, ponieważ wtedy zaczną obowiązywać nowe procedury startów – mówi Jarosław Wróblewski.

Wśród kolejnych ważnych dla lotniska inwestycji znajduje się budowa zaplecza technicznego lotniska w części tzw. non-Schengen starego terminala. M.in. będzie to miejsce stacjonowania oraz serwisowania sprzętu do zimowego utrzymania lotniska dla wszystkich podmiotów działających na jego terenie. Zainwestowano również w dwa nowe rękawy lotnicze wraz z zasilaniem, sterowaniem, systemami dokowania samolotów i pełnym uzbrojeniem. Mają one być dostarczone na lotnisko już w październiku 2015 r. Obecnie pasażerowie korzystają z dwóch rękawów, a wrocławski port był pierwszym regionalnym lotniskiem, który nimi dysponował.


otomedia.pl



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 19 kwietnia 2024
Imieniny
Alfa, Leonii, Tytusa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl