Grupa Oto:     Boles³awiec Brzeg Dzierzoniów G³ogów Góra ¦l. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra K³odzko Legnica Lubañ Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa O³awa Ole¶nica Paczków Polkowice
¦roda ¦l. Strzelin ¦widnica Trzebnica Wa³brzych WielkaWyspa Wo³ów Wroc³aw Powiat Wroc³awski Z±bkowice ¦l. Zgorzelec Ziêbice Z³otoryja Nieruchomo¶ci Og³oszenia Dobre Miejsca Dolny ¦l±sk

Wroc³aw
Ulica Pi³sudskiego w nowej ods³onie

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
18 stycznia o godz. 17.00 w auli Szko³y Muzycznej przy ul. Pi³sudskiego 25. dla mieszkañców Wroc³awia odbêdzie siê pokaz filmu w technologii wirtualnej rzeczywisto¶ci, który uka¿e ulicê Józefa Pi³sudskiego w zupe³nie nowej ods³onie.
Ulica Pi³sudskiego w nowej ods³onie

Ulica Pi³sudskiego w nowej ods³onie
kliknij na zdjêcie, aby powiêkszyæ.Ulica Pi³sudskiego w nowej ods³onie
kliknij na zdjêcie, aby powiêkszyæ.Ulica Pi³sudskiego w nowej ods³onie
kliknij na zdjêcie, aby powiêkszyæ.

Ka¿dy bêdzie móg³ za³o¿yæ okulary VR i zobaczyæ, co w przysz³o¶ci mo¿e siê zmieniæ na jednej z g³ównych arterii naszego miasta.

Film powsta³ w wyniku realizacji projektu „Z wirtualu do realu. Ulica handlowa – przestrzeñ miejska wspó³tworzona przez m³odych” polegaj±cego na wspó³pracy i komunikacji wszystkich grup, które w tej przestrzeni siê przenikaj±: przedsiêbiorców, turystów, mieszkañców, urzêdów i instytucji. Koncepcjê zmian zaproponowali studenci wroc³awskich uczelni: socjologii, architektury, psychologii i urbanistyki, którym przewodzi³ dr Micha³ Dêbek z Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wroc³awskiego. Rozmawiaj±c z przedsiêbiorcami i mieszkañcami studenci opracowali trzy koncepcje zmiany wizerunkowej fragmentu ul. Pi³sudskiego, od ul. ¦widnickiej do pl. Legionów.

Z tych propozycji powsta³ dzi¶ prezentowany film. Projekt jest realizowany w ramach grantu „Akcja Inkubacja”, realizowanego przez ECORYS Polska Sp. z o.o. w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020 wspó³finansowanego ze ¶rodków Europejskiego Funduszu Spo³ecznego.

Projekt jest czê¶ci± wiêkszego przedsiêwziêcia. Wroc³aw od lat uczestniczy w programie URBACT czerpi±c inspiracje i rozwijaj±c w³asne pomys³y na bazie do¶wiadczeñ europejskich miast.

URBACT to Europejski Program Wspó³pracy Terytorialnej dla Zrównowa¿onego Rozwoju Obszarów Miejskich. Podkre¶la kluczow± rolê, jak± miasta odgrywaj± w obliczu coraz bardziej z³o¿onych przemian spo³ecznych. URBACT pomaga miastom wypracowaæ praktyczne, innowacyjne i zrównowa¿one metody, ³±cz±ce wymiary ekonomiczny, spo³eczny i ¶rodowiskowy. Umo¿liwia im dzielenie siê dobrymi praktykami i zdobytymi do¶wiadczeniami ze wszystkimi profesjonalistami zaanga¿owanymi w politykê miejsk± w Europie. W URBACT uczestniczy³o lub uczestniczy ponad 200 miast (w tym 23 z Polski), 29 pañstw i 5 000 aktywnych uczestników.

Wroc³aw zrealizowa³ ju¿ trzy projekty URBACT. Pierwszy URBAMECO (2008-2010) dotyczy³ rewitalizacji spo³eczno-gospodarczej i jego rezultaty widaæ na Nadodrzu. Drugi URBACT MARKETS (2012-2015) skupia³ siê na miejskich targowiskach, natomiast trzeci BoostINNO (2016-2018) – najszerszy – obejmuje innowacje spo³eczne w centrum staromiejskim. Uczestniczy w nim 10 miast partnerskich : Gdañsk – Lider projektu, Wroc³aw, Pary¿, Barcelona, Turyn, Mediolan, Strasburg, Baia Mare, Braga, Malmö - region Skane w Szwecji.

Na pocz±tku listopada model innowacji spo³ecznej, testowany przez Miasto Wroc³aw na ulicy Pi³sudskiego, zachwyci³ Prezydentów Miast uczestnicz±cych w Projekcie BoostInno – Boosting Social innovation. Model polega na zdobywaniu przez m³odych ludzi do¶wiadczenia zawodowego w trakcie pracy nad rozwi±zaniem rzeczywistego problemu miejskiego. Model jest uniwersalny, dynamiczny i replikowalny, co oznacza ³atwo¶æ jego zastosowania przy ró¿nych dzia³aniach w innych miastach. Paryskie spotkanie by³o czê¶ci± du¿ego wydarzenia pod nazw± Global Social Business Summit. W ubieg³± ¶rodê, tj. 10 stycznia wiceprezydent Magdalena Piasecka przedstawia³a do¶wiadczenia Wroc³awia w realizacji programu URBACT oraz wspomniany wy¿ej model innowacji w Parlamencie Europejskim. Tak± szansê otrzyma³y tylko dwa spo¶ród 200 miast objêtych programem URBACT.

Magdalena Piasecka, wiceprezydent Wroc³awia: - Z tym projektem doskonale wpasowujemy siê w najnowszy trend rozwoju spo³eczno¶ci lokalnych w Europie, gdzie ogromnie wa¿na jest partycypacja mieszkañców i przedsiêbiorców w procesie zarz±dzania miastem. W naszym projekcie zosta³ zauwa¿ony i doceniony w Europie innowacyjny model wspó³pracy: miasto zaprasza m³odych ludzi, studentów ró¿nych kierunków, do wypracowania rozwi±zania realnie istniej±cego problemu spo³eczno – gospodarczego, udostêpniaj±c im przestrzeñ, umo¿liwiaj±c w ten sposób zdobycie do¶wiadczenia zawodowego.

Marzena Horak, z-ca dyrektora Biura Rozwoju Gospodarczego UMW: - Rzeczywistym wyzwaniem, zdiagnozowanym we Wroc³awiu, jest spadek atrakcyjno¶ci ulicy Pi³sudskiego, co objawia siê tu licznymi pustostanami, w tym pustostanami nie nale¿±cymi do Gminy Wroc³aw, skutkiem czego miasto ma znikomy wp³yw na ich komercjalizacjê. Wiemy równie¿, ¿e m³odzi ludzie maj± do¶æ ograniczone mo¿liwo¶ci zdobywania do¶wiadczenia zawodowego, zw³aszcza w obszarze tzw. kompetencji miêkkich, bêd±cych kluczowymi na dynamicznie zmieniaj±cym siê rynku pracy. Projekt „Z wirtualu do realu…” jest odpowiedzi± na te dwa wyzwania, pretenduj±c jednocze¶nie do miana modelu, mo¿liwego do wykorzystania i zastosowania przez inne miasta, nie tylko w Polsce, ale i w Europie.

Bart³omiej ¦wierczewski, dyrektor Biura Partycypacji Spo³ecznej UMW: - Wokó³ ulicy Pi³sudskiego jest realizowanych lub planowanych kilka uzupe³niaj±cych siê dzia³añ, zarówno miejskich, jak i pozamiejskich m.in. dotycz±cych komunikacji, zieleni, przestrzeni wspólnych. Bardzo wa¿ne jest te¿ anga¿owanie w zmiany samych mieszkañców. I o tym równie¿ opowiemy w trakcie konferencji.

dr Micha³ Dêbek z Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wroc³awskiego: - Studenci mieli du¿o swobody, postawili¶my na ich nieskrêpowan± kreatywno¶æ. Wiêkszo¶æ zaproponowanych przez nich rozwi±zañ powinna sprawiæ, ¿e ulica Pi³sudskiego stanie siê cieplejsza, milsza i bardziej przyjazna; nie prze³o¿± siê one jednak bezpo¶rednio na zwiêkszenie liczby przebywaj±cych tu ludzi. Patrz±c z perspektywy strategicznej uwa¿am za bardzo istotne wprowadzenie tu jakiego¶ atraktora, który spowodowa³by wiêkszy nap³yw wizytuj±cych, czego¶ co przyci±gnê³oby ich tu i zatrzyma³o na d³u¿ej.


otomedia.pl



Dzisiaj
Czwartek 18 kwietnia 2024
Imieniny
Apoloniusza, Bogus³awy, Go?cis³awy

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl


otomilicz.pl © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl