Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Pomogą Ci w angielskim

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Fundacja Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej rozpoczyna 5. edycję programu Youngster – akcji wyrównywania szans edukacyjnych młodzieży wiejskiej poprzez naukę języka angielskiego.

W roku szkolnym 2011/2012 z programu skorzysta ponad 4 000 uczniów ze 145 szkół gimnazjalnych na terenach wiejskich. Z województwa opolskiego uczestniczyć w nim będzie 1 gimnazjum - w sumie około 20 uczniów. Fundacja EFRWP w ramach programu finansuje podręczniki, pomoce dydaktyczne do biblioteki, program szkoleń dla nauczycieli, nagrody dla najlepszych uczniów, a także finansuje wynagrodzenia nauczycieli prowadzących zajęcia.

Język angielski – podstawowy problem uczniów z terenów wiejskich

Języki obce, a wśród nich najbardziej popularny język angielski (80% uczniów wybiera ten język na egzaminie gimnazjalnym), to największy problem uczniów z terenów wiejskich. Analiza wyników egzaminów gimnazjalnych na przestrzeni ostatnich kilku lat (na podstawie danych CKE), przedstawiona w raporcie EFRWP pt. „Angielski – czyja szansa?” pokazała, że pomiędzy uczniami ze szkół wiejskich i miejskich nie ma istotnych różnic w wynikach z egzaminu humanistycznego i matematyczno-przyrodniczego. Natomiast znaczne dysproporcje występują w wynikach egzaminu z języka angielskiego (dane CKE za lata 2007/2008 i 2009/2010). Różnica ta wyniosła nawet 6,5 pkt. Również tegoroczne wyniki egzaminów gimnazjalnych nie nastrajają optymizmem: średnie wyniki z języka angielskiego uczniów z terenów wiejskich były o blisko 7 pkt. niższe od wyników uczniów ze szkół w dużych miastach.

- Jest to niebezpieczny trend, który może pogłębiać się w następnych latach. Problem staje się tym bardziej naglący, że już w rozpoczynającym się roku szkolnym wyniki z egzaminu z języka obcego będą wliczane do średniej kwalifikującej do szkoły ponadgimnazjalnej. Uczniowie z trenów wiejskich, z powodu gorszych wyników z egzaminu językowego, będą mieli mniejsze szanse w dostępie do dobrych szkół licealnych czy techników” – komentuje Krzysztof Lipiński, Zastępca Dyrektora Generalnego Europejskiego Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.

Program Youngster w roku szkolnym 2011/2012

Celem programu Youngster jest niwelowanie różnic i wyrównywanie szans edukacyjnych młodzieży z terenów wiejskich. W programie uczestniczą uczniowie trzecich klas gimnazjalnych. W ramach programu, w ciągu roku szkolnego prowadzone są dodatkowe zajęcia lekcyjne z języka angielskiego, w podziale na niewielkie, 10-15-osobowe grupy, w wymiarze 90 godz. lekcyjnych dla każdej z grup. Grupy są tworzone stosownie do umiejętności językowych uczniów. Do tej pory z dodatkowych zajęć języka angielskiego skorzystało ponad 8,5 tys. uczniów z całej Polski. W roku szkolnym 2011/2012 w programie weźmie udział 145 szkół z 99 gmin. W województwie opolskim będzie uczestniczyć 1 szkoła z gminy Kamiennik.

Skuteczność dzięki zaangażowaniu

Program Youngster skonstruowany jest tak, że angażuje wszystkie podmioty mające wpływ na proces edukacyjny ucznia, tj. gminę, szkołę, nauczycieli prowadzących zajęcia i samych uczniów. Gmina odpowiada za zapewnienie odpowiednich warunków do nauki (pomieszczenia, dowozy, itp.), nauczyciel dba o jakość i ciekawą formułę lekcji (w tym celu przechodzi odpowiednie szkolenia Fundacji EFRWP, ma także stałe wsparcie merytoryczne i dydaktyczne), uczeń uczestniczy w zajęciach o atrakcyjnej formule, uczy się dla siebie, a nie dla ocen.

Program z sukcesami realizowany jest już od pięciu lat, czego najlepszym potwierdzeniem są wyniki osiągane przez uczestników programu na egzaminach gimnazjalnych. Uzyskują oni wyniki o około 2,5 – 3 pkt. wyższe niż średnie wyniki pozostałych uczniów ze szkół wiejskich.

W ramach programu w ciągu roku szkolnego prowadzone są dodatkowe zajęcia lekcyjne z języka angielskiego, w podziale na niewielkie, 10-15-osobowe grupy, w wymiarze 90 godz. lekcyjnych dla każdej z grup. Grupy są tworzone stosownie do umiejętności językowych uczniów. Fundacja EFRWP w ramach programu finansuje wynagrodzenie nauczycieli prowadzących dodatkowe zajęcia oraz niezbędne im pomoce dydaktyczne, podręczniki dla uczniów, nagrody (dla uczniów i nauczycieli) w konkursach organizowanych w ramach programu, certyfikaty, a także zapewnia wyposażenie biblioteki szkolnej. Fundusz zapewnia także przygotowanie merytoryczne nauczycieli do prowadzenia zajęć poprzez organizację szkoleń, dostęp do platformy e-learningowej „e-Youngster” oraz możliwość stałej konsultacji dydaktycznej i merytorycznej z metodykami Wydawnictwa Macmillan. W tym roku szkolenia metodyczne dla nauczycieli odbyły się w dniach 18-20 sierpnia w Jachrance koło Warszawy. Uczestniczyło w nich ponad 160 nauczycieli biorących udział w tegorocznej edycji programu. Podczas uroczystej kolacji, 7 najlepszych nauczycieli zostało nagrodzonych za całokształt pracy (m.in. za wyniki w nauczaniu, udział w szkoleniach oraz udział uczniów w projektach i konkursach klasowych, a także frekwencję uczniów na zajęciach,) w roku szkolnym 2010/2011. Wyróżnieni nauczyciele otrzymali notebooki.


red



o © 2007 - 2022 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Wtorek 18 stycznia 2022
Imieniny
Beatrycze, Małgorzaty, Piotra

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl
Ogłoszenia nieruchomości